Maan kaukoliikenteen linja-autoteollisuuden edessä oleva tie on täynnä vaaroja kesän puoliväliin asti. Käteisvajeet tekevät seuraavista neljästä tai viidestä kuukaudesta myrskyisän, etenkin reittibussilinjoille, joissa on runsaasti liiketoimintamalleja. Teemme nämä ja muut varoitukset uudessa tutkimuksessamme “On the Brink: 2021 Outlook for the Intercity Bus Industry”, viimeisimpänä DePaulissa
Yliopiston vuotuinen katsaus aikataulutettujen moottoriajoneuvojen alaan. Vaikka olemme optimistisia alan pitkän aikavälin potentiaalista, suurten bussilinjojen, kuten vinttikoira, Megabus, Peter Pan ja Flixbus, on myös pienempien lentoliikenteen harjoittajien ensin päästävä läpi pandemia.
Varaukset ovat edelleen hitaita
Reittiliikenteen linjoja on pudonnut yli niiden osuus takaiskuista pandemian alkamisen jälkeen. Nämä yleiset lentoliikenteen harjoittajat ovat menestyneet huonosti lentoyhtiöihin, matkustajaraiteihin ja joukkoliikenteeseen verrattuna viime liittovaltion laskuissa, jotka tarjoavat taloudellista helpotusta kuljetusalalle.
Joulukuun lopulla 2020 annettu Coronavirus Economic Relief for Transport Services Act tarjoaa väliaikaisen helpotuksen vaikeuksissa olevalle linjaliikenneteollisuudelle. Tässä lainsäädännössä autoilijoille varattu taloudellisen tuen määrä on kuitenkin suhteellisen niukka. Se sisältää vain 2 miljardia dollaria jaettavaksi kaikentyyppisten moottoriajoneuvo-operaattoreiden (mukaan lukien tilaus- ja matkanjärjestäjät), yksityisten koulubussioperaattoreiden ja matkustaja-alusten kesken.
“Summa oli kaukana 10 miljardista dollarista, jota moottoripyöräilijöiden ryhmät pyysivät”, totesi Crystal Bell, yksi tutkimuksen tekijöistä.
Arvioimme, että pelkästään pandemian ensimmäisenä vuonna tulojen menetys linjaliikenteen linja-autoliikenteen harjoittajille ylittää 1,5 miljardia dollaria, ja suurempia tappioita tulee toisena vuonna. Useat lentoyhtiöt, kuten Lakefront Lines, ovat jo lopettaneet toimintansa. Silti liittovaltion apu tulee keskeisellä hetkellä ja se osittain sulkee taloudellisen aukon, joka on jättänyt monet bussilinjat alkamaan taloudellisella kalliolla.
Toipumisen hidas vauhti heittää varjon sektorin lähiajan ennusteeseen. Varaukset reittibussilinjoilta, kuten vinttikoira, Megabus ja Peter Pan, päättyivät viimeisen kalenterivuoden Koillis-alueella vain 16 prosenttiin edellisen vuoden tasosta ja 24 prosenttiin viime vuodesta lännessä. tutkimusryhmämme Transcorilta.
Varaukset olivat jonkin verran vahvempia muualla maassa, 32-38% viime vuodesta.
Tällaisen turbulenssin keskellä uskomme seuraavien kuuden kuukauden aikana tapahtuvan “supistamistapahtuman”, jossa merkittävä kuljetusalusta tai sarja pieniä kuljetusyrityksiä leikkaa ja hävittää laitteet.
Sitä, milloin ja milloin tällainen supistuminen tapahtuu, on mahdotonta ennustaa – toivotaan, että se voidaan välttää – mutta se vahingoittaisi monien matkustajien liikkuvuutta, joilla ei ole varaa ajaa tai jotka haluavat olla ajamatta.
Tutkimuksemme kuitenkin viittaa rohkaiseviin merkkeihin. Ala näyttää olevan valmis palauttamaan elinvoimaisuutensa, kun pandemia on takanamme.
Odotamme jyrkän käännöksen alkavan heinäkuun lopusta, jolloin kesämatkat alkavat vaihdella ja rokotteet ovat levinneet laajasti kaikille ikäryhmille. Lähes kaikkien yliopistojen tulisi palata henkilökohtaisiin luokkiin pian sen jälkeen, ja suurten kaupunkien keskustakaupunkien tulisi palata asteittain elämään.